An Unbiased View of دندانپزشک

Wiki Article

توجه داشته باشید که حتی یک عفونت ساده دهان موجب عدم موفقیت در عمل ایمپلنت دندان است. مهم ترین گزینه ها در کاشت موفقیت آمیز ایمپلنت دندان شامل موارد زیر است:

پزشک خوب در کنار معرفی دندانپزشکان خوب در نیشابور در شهرهای نزدیک مثل تایباد به معرفی بهترین دندانپزشکان می‌پردازد.

بطور کلی، برای جایگزینی دندان‌ها سه گزینه وجود دارد: استفاده از دندان مصنوعی یا همان پروتز دندان، استفاده از بریج دندانی به همراه چسب دندان و در نهایت استفاده از ایمپلنت دندانی.

برای این که بتوان کامپوزیت‌های دندانی را ریمو کرد، باید به شرایط اعمال آنها روی دندان‌ها توجه شود. اگر این روکش‌های کامپوزیتی بدون تراش مینای دندان روی دندان‌ها قرار گرفته باشند، می‌توان آنها را حذف کرد و دندان‌ها را به حالت قبلی خود بازگرداند.

برندهای متعددی انواع کامپوزیت‌های دندانی را تولید می‌کنند. تفاوت آنها در میزان دوام، کیفیت، طیف رنگی مناسب و متنوع برای تطابق با دندان‌ها و میزان راحتی در کار با آنها و انعطاف‌پذیری در شکل‌دادن به این کامپوزیت‌هاست.

این که کامپوزیت برای کدام دندان‌ها استفاده می‌شود هم هزینه هم تأثیر دارد. قیمت کامپوزیت دندان‌های جلو با قیمت کامپوزیت دندان خرگوشی یا کامپوزیت روکش دندان‌های کامل متفاوت است.

اصلی‌ترین کاربرد کامپوزیت ترمیم دندان است. حفره‌های دندانی یکی از مشکلات بسیار رایج در دندان‌ها است. آنها حفره‌های کوچکی هستند که در اثر پوسیدگی دندان به دلایل مختلف روی سطوح دندانی ایجادشده و ظاهر دندان‌ها check here را زشت و نامرتب می‌کند.

کامپوزیت‌های دندانی در هر نوعی که باشند، تأثیر بسیار زیادی روی زیبایی ظاهری افراد خواهند داشت. آنها موجب افزایش اعتمادبه‌نفس افراد شده و زیبایی لبخند آنها را دو چندان می‌کنند.

کامپوزیت‌های بسته‌بندی شده: کامپوزیت بسته‌بندی شده در دندان‌های خلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخلاف کامپوزیت جریان پذیر، آن‌ها ویسکوزیته بالاتری را نشان می‌دهند و به این ترتیب نیروی بیشتری را به دلیل استفاده از مواد به داخل حفره آماده می‌کنند. ویژگی‌های رفتاری آن‌ها بیشتر شبیه به آمالگام است، زیرا نیروی بیشتری لازم است تا ماده را به داخل حفره محکم کند؛ بنابراین، آن‌ها را می‌توان به عنوان «آمالگام دندان رنگ» در نظر گرفت.

پرسلن ها نوعی مواد سخت سرامیکی به‌خصوص هستند که از آنها برای ترمیم دندان‌ها و افزایش زیبایی آنها استفاده می‌شود. برای استفاده از این تکنیک نیاز به قالب‌گیری‌های تخصصی و اندازه‌گیری‌های کامپیوتری است.

پوشش بیمه محدود: برخی از برنامه‌های بیمه دندانپزشکی ممکن است هزینه بازپرداخت کامپوزیت تنها در دندان‌های جلو فراهم کنند که بازسازی آمالگام به‌طور خاص بر اساس شرایط زیبایی صورت می‌گیرد؛ بنابراین، بیماران ممکن است مستلزم پرداخت کل ترمیم ترمیم کامپوزیت در دندان خلفی باشند.[۱۶]

مینی ایمپلنت همانند ایمپلنت دندان معمولی برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته و حفظ سلامت دهان و دندان روش بسیار خوبی است.

دیگر کاربرد کامپوزیت به‌منظور زیبایی لبخند و بهبود ظاهر دندان‌ها است. کامپوزیت زیبایی دندان‌ها را به ارمغان می‌آورد. برای ترمیم دندان‌های شکسته یا دندان‌هایی که عاج آنها دچار سایش‌شده‌است، از کامپوزیت‌ها استفاده می‌شود.

اگر به درستی از آن مراقبت شود به صورت دائمی و تا پایان عمر می توانید ایمپلنت داشته باشید.

Report this wiki page